20.04.2012 kl 19:00 Loen 1 Publikumstall: 45
Dommer: Lukasz Olszewski Seriekamp-

Gaute Mjåtveit (49)
Anders Lodden (68)
Eivind Vorren Karlsbakk (25)
Runar Haugland (53)
Svein Arne Monsen (54)
Eivind Vorren Karlsbakk (56)
Runar Haugland (85)
Simon Bjørheim fra 65.
Martin Skeie fra 80.
Harald Kvia fra 60.
Lasse Johannesen -> Jan Rune Hoff (46)
Runar Haugland -> Marius Bøe (46)
Kristian Heimdal Magnusson -> Kenneth Grøtteland (57)
Oddbjørn Braut (67) Stian Bore (33)
Lasse Johannesen (60)
Jonas Øvestad (38) Ingen.
Etter to tøffe hjemmekamper ventet nabooppgjør mot Nærbø IL fredag. Normalt sett et tett lokalderby, men det ble tidlig klart at Rosseland var det beste laget.

Gjestene holdt i ballen, men slet med å skape de store sjansene innlendingsvis. Etter halvspilt omgang løsnet det. Marius Bøe snurret rundt med Nærbø-backen på venstrekanten og passet videre til Svein Arne Monsen. Toppscoreren fant Eivind Karlsbakks hode, og dermed 0-1.

Ledelsen kunne og burde vært større ved sidebyttet, ikke minst på grunn av at Nærbø ble redusert til ti mann.

Med elleve mot ti virket RBK litt avslappede i starten av omgangen, og da innbytter Lasse Johannesen snublet i egen målgård, fikk Gaute Mjåtveit en enkel jobb med å sette inn 1-1.

Utligningen tente heldigvis Rosseland, og i løpet av få minutter avgjorde gjestene kampen.
Innbytter Runar Haugland prikket inn skuddet i lengste hjørnet fra like utenfor sekstenmeteren, mens Svein Arne Monsen og Eivind Karlsbakk avsluttet hvert sitt flotte RBK-angrep. Lasse Johannesen og Stian Bore med hvert sitt flotte forarbeid til 1-3 og 1-4.

På 1-4 tok RBK igjen foten av gassen og prøvde mye driblerier og vanskelige løsninger i stedet for å sette fart og bruke få berøringer.
Nærbø utnyttet et mislykket og unødvendig midtbanedribling og kontret inn 2-4, men mot slutten av kampen styrte Rosseland inn tre poeng.

Runar Haugland fastsatte sluttresultatet til 2-5 etter en corner fem minutter før slutt.