19.05.2015 kl 19:30 Rosselandsbanen Publikumstall: 90

19 Marius Koldal
20 Brian Thorsen
21 Jan Theodor Noreng Tollefsen
Francisco Andre Horta De Albuquerque De Moura Relvas -> Eirik Serigstad (66)
Marius Bøe -> Kristian Heimdal Magnusson (80)
Hans Undheim -> Runar Haugland (89)
Ingen
Aleksander Midtsian (66)
Rimantas Petras Boguzas
Simen Albin Thøgersen
Rosseland hadde tydelig respekt for hurtigheten til topplaget EIK II, og la seg bakpå i en lav 4-5-1-formasjon mot hurtige EIK-angripere. De oransje forsvarte seg godt og slapp ikke gjestene til mye før pause.
Cato Hansen, som spilte på samme Rosseland-lag som høyreback Jan Rune Hoff som 12-åring, kom til omgangens største sjanse alene mot Kristian Monsen etter 21 minutter. Rosselands sisteskanse reddet til hjørnespark.
Eirik Serigstad var nærmest for hjemmelaget. Et godt skudd fra 20 meter ble så vidt reddet til corner, men dette var i realiteten det nærmeste Rosseland kom scoring mot EIK.
Gjestene hadde ballen mest etter pause, men slet med å spille seg til sjanser. Rosseland hadde ingenting å by offensivt. Kristian H. Magnusson var ensom speider på topp, når han en sjelden gang fikk kontroll på ballen ble han fort avvæpnet av tre-fire EIK-forsvarere.
Rosseland virket til å være fornøyde med ett poeng og prioriterte det defensive, det skulle straffe seg. For fem minutt før full tid utnyttet gjestenes innbytter Sander Remme en sjelden feil i RBK-forsvaret og kunne trille ballen i tomt mål.
Baklengsmålet opplevdes som et slag i ansiktet siden EIK knapt hadde hatt skudd på mål i andre omgang. Med kun fem minutt igjen av kampen ble det tungt å mobilisere slitne bein for å få utligningen. Even Sel ble kastet fram på banen og den stramme defensive organiseringen var med ett ikke så veldig stram. Returløpene var mer reserverte og resignasjonen stod å lese i ansiktet på slitne Rosseland-spillere. Ikke uventet fikk EIK II en overgang etter en RBK-dødball og kom i overtall i stor fart. Elion Shatri fikk æren av å sette inn 0-2 og påføre Rosseland det første serietapet for sesongen.