Endre:  Gå til:
Rosseland BK
Dommer: Seriekamp-

Målscorer
Ingen Gunnar U. Stangeland (10)
Gunnar U. Stangeland (18)
Ådne Søyland (34)
Morten Sørensen (77)
Frode Eriksen (86)
Startellever
Per Arne Hadland
Bjarte Apeland
Johan Lende
Ådne Søyland
Pierre Hatjoullis
Terje Haugland
Jo Ă…ge Undheim
Kjell Ove Taksdal
Rolf Frøyland
Gunnar U. Stangeland
Frode Eriksen
Innbyttere
Tor Rune Ree
Ă…ge Tjensvoll
Morten Sørensen
Bytter
Ingen Ă…ge Tjensvoll -> Kjell Ove Taksdal (70)
Morten Sørensen -> Gunnar U. Stangeland (75)
Tor Rune Ree -> Per Arne Hadland (76)
Gule kort
Ingen Rolf Frøyland (32)
Kjell Ove Taksdal (56)
Røde kort
Ingen Ingen.
Kamprapport
Rosseland var effektive foran mål og solide i forsvar mot antatt sterkere Ålgård 2 mandag. Gjestene fra Bryne var respektløse i tacklingene og produserte et par virkelig flotte angrep. Gunnar U. Stangeland fikk kranglet inn 1-0 etter 9 minutter. Innlegget fra Johan Lende ble etter mye om og men ekspedert i mål. 2-0 kom fem minutter før sidebyttet. Bjarte Apeland og Kjell Ove Taksdal kombinerte fint, inne foran mål var Stangeland på riktig plass til riktig tid.
Rosseland kjørte på også i andre omgang. Kaptein Ådne Søyland smelte 3-0 i nota etter en kanonade mot Ålgård-målet.
Ålgård 2 stod høyt den siste halvtimen og virket resignerte. Morten Sørensen headet inn 4-0 over alt og alle, og Frode Eriksen gjorde ydmykelsen total da han satte 5-0 mellom beina på ÅFK-keeperen.
Rosseland spilte alt i alt en meget bra kamp, og lagseieren var en fin revansj etter tapet for hjemmelaget i vinterserien.
Statistikk Rosseland Ballklubb A-lag 1980-2024