23.08.2003 kl 17:00 Hognestad Publikumstall: 25
Riska
Dommer: Morgan Hobberstad Seriekamp-

Gunnar U. Stangeland (15)
Ingen
Tor Rune Ree
Bjarte Apeland
Johan Lende
Pierre Hatjoullis
Ole Petter Malmin
Ørjan Lie
Ã…ge Tjensvoll
Martin Oma
Morten Sørensen
Gunnar U. Stangeland
Lasse Johannesen
Torfinn Johansen
Jo Ã…ge Undheim
Jo Ã…ge Undheim -> Martin Oma (20)
Torfinn Johansen -> Johan Lende (80)
Ingen
Etter flere miserable kamper, var moralen tilbake i laget mot Riska søndag. Rosseland spilte taktisk klokt mot hardtsatsende Riska og fikk betalt for det. Etter et kvarter raget Morten Sørensen høyest på Ørjan Lies presise frispark. Treneren vant duellen og ballen havnet i beina på Gunnar U. Stangeland som traff målet fra skrå vinkel. Samme Stangeland kunne doblet ledelsen etter en halvtime, men presterte å sette ballen over det åpne målet fra fem meter…
Etter dette kom gjestene mer med i spillet. Hjemmelaget, som spilte med flere utrente spillere, merket kjøret og Riska fikk skape flere store målsjanser. Men hjemmelaget ga alt i tacklingene og stod i mot presset fra gjestene i det lengste.
Etter pause fortsatte Riska å male, samtidig som Rosseland forsvarte seg godt. Bortelaget ble frustrerte, mens slitne Rosseland-spillere byttet hyppigere enn et håndballag. Fem minutter før full tid brast det ellers så solide RBK-forsvaret, og Riska fikk sin fortjente utligning fem minutter før slutt.
Uansett var Rosselands innsats en enorm framgang fra de siste kampene. Hadde laget hatt flere innbyttere kunne det blitt tre og ikke ett poeng for hjemmelaget på det høye gresset på Hognestad.