05.04.2013 kl 19:00 Rosselandsbanen Publikumstall: 65

12 Van Bawi Hniang Mang Lian
13 Shahzod Kurbanov
15 Erik Moen
Marius Bøe -> Stian Bore (57)
Kristian Heimdal Magnusson -> Runar Haugland (68)
Espen Bru -> Kenneth Grøtteland (73)
Lasse Johannesen -> Ørjan Grødem (76)
Ingen
Stian Bore (35)
Ingen
Rosseland fikk en veldig fin start på sesongen med seksmålsseier hjemme mot Moi. Hjemmelaget var effektive og gode i solskinnet på Rosselandsbanen.
Gjestene fra Moi hadde den første store sjansen i kampen, og kampbildet kunne vært et helt annet om Moi hadde scoret alene med keeper etter 4 minutter. Joachim Kverneland vartet imidlertid opp med en kjemperedning og hjemmelaget så seg aldri tilbake etter Even Sels cornerheading i mål tre minutter senere.

Med kun 20 minutter kamptrening i beina, kronet trener Stian Bore et godkjent comeback med frekk scoring kvarteret ut i kampen. Jærens Roberto Bagio gjorde det rett og slett selv da han doblet ledelsen.

Svein Arne Monsen åpnet kontoen etter 25 minutter. Spissen fikk to sjanser etter feil i Moi-forsvaret og økte til 3-0.

Gjestene reduserte etter frispark da Milivoje Millecvic fikk stå helt alene og sikte etter et frispark, og hadde faktisk et par sjanser til å redusere flere ganger før pause.

Eirik Serigstad fjernet imidlertid det som var igjen av spenning, da han like før pause satte inn 4-1 med et supert langskudd/innlegg fra 35 meter som gikk i bue over keeper og inn i mål.

Denne foten stod bak det fantastiske 4-1-målet rett før pause.

Hjemmelaget beste, Kenneth Grøtteland, ble satt opp av Svein Arne Monsen og banket inn 5-1 åtte minutter ut i andre omgang. I det 64. og 66. minuttet ordnet Runar Haugland og Svein Arne Monsen 6-1 og 7-1 alene med keeper.

Rosseland tok foten litt av pedalen etter dette, men seksmålseier og seks ulike målscorere lover godt for fortsettelsen.