16.08.2013 kl 19:00 Loen Publikumstall: 200

Jonas Øvestad (24)
Geir Haugseng (66)
Leif Arne Brekke (88)
Svein Arne Monsen (str) (30)
Fredrik Vigre
(Anders Lodden fra 65.)
(Martin Skeie fra 77.)
(Espen Leknes fra 86.)
Are Gabriel Høyland -> Kristian Heimdal Magnusson (70)
Marius Bøe -> Runar Haugland (74)
Leif Arne Hognestad -> Jan Rune Hoff (89)
Erlend Kvia
Rune Torland Mjåtveit
Jonas Øvestad
Harald Kvia
Eirik Serigstad (22)
Kenneth Grøtteland (85)
Jan Gunnar Eide Ingen.
Det var tydelig at det var mye på spill da Nærbø tok i mot Rosseland til toppkamp i den første kampen etter sommerpausen. Vinneren ville holde følge med tetlagene og Nærbø hadde en dyster innbyrdes statistikk å rette på. Kampen åpnet med en stor sjanse til hvert av lagene, men verken Jonas Øvestad eller Kenneth Grøtteland fikk nettkjenning fra kort hold.
Etter elleve minutter skulle Jonas Øvestad hatt straffe, men fikk sin revansj tretten min
utter senere da han utnyttet svakt forsvarsspill og satte in 1-0. Øvestad scoret ogsÃ¥ sist Nærbø slo Rosseland, 28. juni 2003.
Ledelsen skulle ikke vare lenge. Svein Arne Monsen ble lagt i bakken etter et hjørnespark og satte selv straffen i mål da halvtimen var spilt. Rosseland var best resten av første omgang og skulle hatt nok et straffespark da Kenneth Grøtteland ble lagt i bakken etter en fin RBK-kontring.
I andre omgang dominert hjemmelaget. Begge lag slo mye langt, luftduellene var mange og det var ikke spesielt pent å se på. Nærbø ville mest i duellene og var giftigst foran mål. Rosseland skapte ingenting framover og det var bare et tidsspørsmål før hjemmelaget skulle ta ledelsen. En offsideplassert Geir Haugseng satte inn 2-1 etter 66 minutter. Rosseland var egentlig aldri i nærheten av å svare.
Kampen levde og duellene ble tøffere, men da kaptein Brekke knuste inn 3-1 rett før full tid, var det ingen tvil: Nærbø hadde slått Rosseland for første gang på ti år. Seieren var svært fortjent og man kunne se på feiringen at den betydde mye for flere av de blåhvite.