01.10.2015 kl 19:30 Rosselandsbanen Publikumstall: 175

Runar Andersen
Sindre Valstad Tjøtta
Sanel Bojadzic
Per Haugland -> Jan Rune Hoff (65)
Ola Selliken -> Are Gabriel Høyland (67)
Marius Bøe -> Kristian Heimdal Magnusson (76)
Anders Hognestad -> Eirik Serigstad (83)
Kristian Wickstrøm -> Samuel Danby (88)
Sanel Bojadzic fra 42.
Runar Andersen fra 67.
Sindre Valstad Tjøtta fra 80.
Ingen. Jarle Madland
Bartlomiej Idzikowski
Klepp måtte vinne lokaloppgjøret mot Rosseland for å henge med i opprykksstriden og virket litt preget av alvoret på Rosselandsbanen torsdag. Etter et litt nervøst og tamt kvarter var det hjemmelaget som tok ledelsen. Aleksander Midtsians gode dødballfot fant hodet til Svein Arne Monsen, sistnevnte stanget inn 1-0 fra fem meters hold.
Rosseland hadde bare æren å spille for, men vartet tidvis opp med flott angrepsfotball. En halv time ut i oppgjøret scoret Samuel Danby for sjette kamp på rad, igjen etter et flott innlegg av Midtsian.
Klepp skapte lite, men noen minutter før pause fikk Leiv V. Malmin sjansen fra straffemerket. 2-1, ny spenning i kampen.
De mange tilreisende fra Klepp hadde nok sett for seg et stormløp og et litt mer direkte Klepp-lag i andre omgang, slik ble det ikke. Hjemmelaget hadde veldig god kontroll bakover og kom selv til noen gode sjanser da Klepp måtte satse framover. Et kvarter før slutt syntes kampen, og Klepps sjanser til opprykk, avgjort, da Svein Arne Monsen fikk to sjanser alene med med Fredrik Vigre. 3-1, Monsens sjette scoring på de fire siste seriekampene.
Klepp virket ikke til å ha en sluttspurt å sette inn, men på overtid tente trener og innbytter Runar Andersen et bittelite håp om poeng med en redusering. Rosseland kontrollerte inn seieren, den første over Klepp siden 2001!